Publicatie

Master class 1 Research and Policy; bad marriage or happily ever after?

Leerdoelen

De deelnemers:

1. Kunnen de verschillende aspecten van een regionale volksgezondheidsverkenning (rVTV), proces, inhoud en product, onderscheiden en zijn daarmee in staat om een realistische opzet en planning van een rVTV maken;

2. Weten wat de belangrijkste aandachtspunten zijn bij het opstellen van een regionale VTV en kunnen hier binnen het ontwikkelproces naar handelen;

3. Hebben kennis van de structuur en werking van de openbare gezondheidszorg en kunnen hun positie of die van hun organisatie hierin plaatsen;

4. Zijn bekend met de verschillende theoretische perspectieven op beleidsvorming en veranderingen in beleid en zijn daarmee in staat om een omgevingsanalyse te maken;

5. Kennen theoretische perspectieven over de impact van onderzoek op beleid en vice versa en zijn daarmee in staat om kritisch op hun eigen rol en positionering te reflecteren;

6. Hebben geoefend met het schrijven van toegankelijke onderzoeksteksten;

7. Kennen “tips & trics” in de communicatie van onderzoeksresultaten naar beleidsmakers en weten deze in de praktijk toe te passen;

8. Hebben geoefend met presenteren van onderzoeksresultaten.

In dit draaiboek staan centraal:

  • Inhoud en organisatie van de werksessie en geleerde lessen en tips
  • Bijlagen met te gebruiken documenten

Details

Geplaatst op: 4 december 2014
Geplaatst door:
Joanne Leerlooijer
Jaar van uitgave: 2014
Om te reageren dien je eerst in te loggen.

Heb je nog geen profiel? Registreer dan eerst om een nieuw profiel aan te maken.