Nieuwsbericht

Campagne voor ouderengeneeskunde

Op 19 oktober 2017 geplaatst door

Uitdagend, multidisciplinair en volop in ontwikkeling: dat ouderengeneeskunde veel te bieden heeft, laten acht aios/specialisten ouderengeneeskunde zien, die het gezicht zijn van de campagne ‘Ouderengeneeskunde. Het specialisme van nu!’.
De campagne is een initiatief van SOON (Samenwerkende Opleidingen tot Specialist Ouderengeneeskunde) en Verenso (beroepsvereniging van specialisten ouderengeneeskunde).

Door het groeiend aantal kwetsbare ouderen neemt de behoefte aan specialisten ouderengeneeskunde toe. Maar de instroom in de opleidingen blijft vooralsnog te laag: er is simpelweg te weinig belangstelling voor. SOON en Verenso willen dat dat verandert en zijn daarom een campagne gestart, die wordt ondersteund door het platform www.ouderengeneeskunde.nu.

Op deze website is een keur aan verhalen te vinden van enthousiaste aios en specialisten ouderengeneeskunde. Variërend van blogs en vlogs tot nieuwsberichten en veelgestelde vragen. Ook via sociale media laten zij van zich horen. Daarnaast maken deze ‘ambassadeurs’ tijd vrij voor meeloopdagen, kennismakingsgesprekken en informatieavonden. Geïnteresseerde studenten kunnen zich hiervoor via de site aanmelden.

Veelzijdig
Aios ouderengeneeskunde Liselotte de Haan is een van de aios die de campagne letterlijk gezicht geven. Zij werkte in augustus ook mee aan de opleidingsspecial die de LAD samen met De Geneeskundestudent uitbracht (zie pagina 4 in de special). Volgens haar is het vak van specialist ouderengeneeskunde veelzijdig en uitdagend. “Ouderen passen meestal niet in het hokje van de een richtlijn. Je moet dus zelf blijven nadenken over wat past bij je patiënt.”

Bron: LAD | Landelijke vereniging van Artsen in Dienstverband
Om te reageren dien je eerst in te loggen.

Heb je nog geen profiel? Registreer dan eerst om een nieuw profiel aan te maken.