Nieuwsbericht

Drukte bij de GGD op de 50e editie van de Vakantiebeurs

27 januari 2020 | 1 minuut lezen

Van 16 t/m 19 januari vond de 50e editie van de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs plaats met dit jaar meer dan 100.000 bezoekers. De GGD stond samen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BZ), de Douane en Centrum Internationale Kinderontvoering op het Wijs-op-reisplein.

 

De ‘Wijs op reis’ campagne is een gezamenlijk initiatief van BZ en de Douane en werd vóór de Vakantiebeurs gelanceerd tijdens de opening van het vakantiejaar bij BZ met de reisbranche. Doel van de campagne is dat reizigers zich goed voorbereiden op hun reis, zodat ze ontspannen kunnen genieten. Middels campagnefilmpjes op de televisie, radiospotjes, de website www.wijsopreis.nl en in de toekomst een gezamenlijk app worden reizigers hier door BZ en Douane op geattendeerd. De reischecklist is op papier in creditcardformaat tijdens de Vakantiebeurs uitgedeeld, net als diverse flyers met hierin informatie waar reizigers terecht kunnen voor een goede reisvoorbereiding. Ook in de GGD stand waren elementen van de Wijs op reis campagne te vinden. Komend jaar bekijken hoe we als GGD nog intensiever kunnen samenwerken en de campagne kunnen omarmen.

 

Dit jaar had de GGD 5 adviesdesks om de reizigers met de app 'GGDreistmee' van advies te voorzien. In totaal zijn er bijna 3.500 adviezen gegeven, met zaterdag als topdag, met 1190 reizigers aan de GGD balies. Daarnaast werd een enquête afgenomen bij jongeren tussen de 17 en 26 jaar om meer te weten te komen over hun zoekgedrag online bij een goede reisvoorbereiding, maar liefst 228 jongeren vulden de enquête in. Zo'n 57 verpleegkundigen, coördinatoren en enquêteurs van 18 GGD'en werkten mee om deze editie van de Vakantiebeurs tot een succes te maken.

HomeThema'sProfessionals