Forum discussie

gezondheidsboekje voor leerlingen

• Zijn er GGD'en die werken met een gezondheidsboekje voor leerlingen van het basisonderwijs? Dit is een werkboek met informatie staat over gezondheidsthema's waarin de kinderen zelf gegevens in kunnen vullen. Vergelijkbaar met het groeiboekje van het consultatiebureau. Wordt uitgereikt door de jeugdverpleegkundige. Ik ben op zoek naar voorbeelden en argumenten om ermee te werken. Misschien zijn er inmiddels andere vormen ontwikkeld die beter passen of werken jullie er niet meer mee? (en zo nee, waarom niet?)

• De GGD Brabant-Zuidoost geeft samen met de thuiszorgorganisaties inde regio het programma Ik! uit. Dit is een communicatieprogramma rond opvoeden en opgroeien van kinderen van 0-19 jaar en bestaat (nu nog) uit:

- een klapper met info voor 0-4 jaar: Ik word groter

- een boekje met info voor 4-19 jaar Ik! Opgroeien

- een website met aanvullende informatie .

Met name de klapper Ik word groter biedt mogelijheden om persoonlijke kindinformatie in te vullen. Ook op de website kunnen ouders een eigen dossier bijhouden. In de loop van 2012 gaan we de inhoud van klapper en boekje volledig  op website plaatsen. Daarbij geven we dan alleen nog maar een basisboekje met  mogelijkheden voor ouders om de persoonlije  info in te vullen.

www.ikwordgroter.nl

Meer informatie bij

c.bronneberg

088 0031274

• Muriel Weltens schreef op 20 maart 2012 - 15:19 :

Zijn er GGD'en die werken met een gezondheidsboekje voor leerlingen van het basisonderwijs? Dit is een werkboek met informatie staat over gezondheidsthema's waarin de kinderen zelf gegevens in kunnen vullen. Vergelijkbaar met het groeiboekje van het consultatiebureau. Wordt uitgereikt door de jeugdverpleegkundige. Ik ben op zoek naar voorbeelden en argumenten om ermee te werken. Misschien zijn er inmiddels andere vormen ontwikkeld die beter passen of werken jullie er niet meer mee? (en zo nee, waarom niet?)

Al jaren landelijk, in 7 delen, van Kinderwens tot puberteit: De GroeiGids. Uitgave GGD Amsterdam. Zie ook www.groeigids.nl Geen werkboek voor de kinderen. Gericht op de ouders, net als het inmiddels verdwenen groeiboekje.

• Carmy Bronneberg schreef op 27 maart 2012 - 16:17 :

De GGD Brabant-Zuidoost geeft samen met de thuiszorgorganisaties inde regio het programma Ik! uit. Dit is een communicatieprogramma rond opvoeden en opgroeien van kinderen van 0-19 jaar en bestaat (nu nog) uit:

- een klapper met info voor 0-4 jaar: Ik word groter

- een boekje met info voor 4-19 jaar Ik! Opgroeien

- een website met aanvullende informatie .

Met name de klapper Ik word groter biedt mogelijheden om persoonlijke kindinformatie in te vullen. Ook op de website kunnen ouders een eigen dossier bijhouden. In de loop van 2012 gaan we de inhoud van klapper en boekje volledig  op website plaatsen. Daarbij geven we dan alleen nog maar een basisboekje met  mogelijkheden voor ouders om de persoonlije  info in te vullen.

www.ikwordgroter.nl

Meer informatie bij

c.bronneberg

088 0031274

Super, dank je wel!

• Rig Mutschler schreef op 27 maart 2012 - 19:45 :

Al jaren landelijk, in 7 delen, van Kinderwens tot puberteit: De GroeiGids. Uitgave GGD Amsterdam. Zie ook www.groeigids.nl Geen werkboek voor de kinderen. Gericht op de ouders, net als het inmiddels verdwenen groeiboekje.

Super, dank je wel, ik geef het door aan onze jeugdverpleegkundige die de vraag stelde!