Blog

Uitbreiding @detwitterendeSchoolarts

Op het congres van het NCVG 2012 afgesproken dat we meer willen gaan samenwerken. Zeker op de digitale wereld vervagen grenzen. Samenwerken met andere GGD'en is dan een prima optie. Daarom hieronder de volgende oproep die ook op de discussie op linked-in is geplaatst.

 

Met de twitterende schoolarts willen we graag landelijk samenwerken. Een aantal redenen hiervoor:
a) Vragen en consulten blijven niet binnen gemeente grenzen
b) het hangt nu aan één enthousiast arts en dat maakt het kwetsbaar
c) we benutten dus niet het enthousiasme van andere artsen die hiermee aan de slag willen
d) we benutten niet de kennis die er bij al die Jeugdartsen zit en ook niet de specifieke aandachtsterreinen die sommige hebben.


Bij deze uitbreiding samenwerking denk ik (om het ook maar even af te bakenen en daarmee behapbaar te houden) voorals nog aan meer mensen achter de twitterendeSchoolarts zetten.
Het account is medische ingestoken, dus ik pleit voor uitbreiding door Jeugdartsen. De profilering wil ik ook graag medisch houden (dat is dus smaller dan bv Jong Florence). Reden hiervoor is dat ik denk dat een duidelijke profilering helpt om het sterker te maken. en dat uitbreiding naar andere doelstelling en/of doelgroepen beter kan met een ander/nieuw account.

Stap 1: Dus bv met hootsuite het bestaande account delen
stap 2: over bepaalde specialisaties nieuwe accounts aanmaken en die dan ook via hootsuite delen/bemensen
Stap 3: richting doelgroepen een uitbreiding doen. Voor jongere denk ik bv aan de sites zoals GGD Amsterdam die heeft, maar ook aan bv een gezamelijke facebookpagina en daarmee ook actief jongere benaderen/opsporen...

Om de eerste stap maar concreet te maken:
* Wie wil bij stap 1 mee inhaken,

* wat kan die doen om het in zijn/haar regio in te bedden (bv ook kaartjes/ op website enz.)

* wie weet of kan uitzoeken of hootsuite in de cloud werkt en dus ook met meerdere mensen kunt delen.

* zijn de 10 vuistregels voldoende? kan iemand die posten of zijn het deze??

http://www.frankwatching.com/archive/2009/07/29/21-twitter-don%E2%80%99ts/
* moeten we ook afspraken maken over bv handel je eigen dm af en hoe weet je dan dat iemand er mee bezig is...


Monique

Trefwoorden: innovatie, jgz, kennis, media, social, twitter
Om te reageren dien je eerst in te loggen.

Heb je nog geen profiel? Registreer dan eerst om een nieuw profiel aan te maken.